• شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024

  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024
با ظرفیت تولید 222 مگاوات برق؛

ساخت 5 نیروگاه در مجتمع مس شهربابک

مدیر مجتمع مس شهر بابک گفت: در آینده نزدیک با اجرای 5 پروژه نیروگاهی در شهر بابک، در مجموع 222مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.حسین محمودی افزود:از مجموع این 5 پروژه نیروگاهی، چهار پروژه مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر و یک نیروگاه خود تامین توربین گاز 60 مگاواتی در خاتون آباد است...

وی افزود: پروژه نیروگاه خاتون آباد در زمینی به مساحت 6700 متر مربع در دو فاز 40 و20 مگاواتی اجرا خواهد شد که هم‌اکنون فاز 40 مگاواتی آن با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی توسط گروه مپنا در حال انجام است.
مدیر مجتمع مس شهر بابک در خصوص اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این نیروگاه و میزان پیشرفت این پروژه تصریح کرد: این پروژه طبق قرارداد فی مابین شرکت ملی صنایع مس و گروه مپنا به مبلغ ارزی 19.45 میلیون یورو و ریالی 642 میلیارد تومان آغاز شده است و درحال حاضر بخش‌های مهندسی دارای پیشرفت 13 درصدی و تامین تجهیزات پیشرفت حدود 37 درصدی است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور ساخت نیروگاه گازی هم اخذ موافقت اصولی نیروگاه، نقشه‌برداری و توپوگرافی زمین، مطالعات ژئوتکنیک زمین و نهایی کردن جانمایی تجهیزات و تجهیز کارگاه درحال انجام است. در زمینه تامین تجهیزات هم با مشکل خاصی روبه رو نبوده‌ایم و برخی از تجهیزات اولیه در محل تخلیه و تجهیزات اصلی نیز توسط گروه مپنا در حال ساخت است.
محمودی گفت: ژنراتور نیروگاه گازی مجتمع مس شهربابک در دست ساخت و دارای پیشرفت 80 درصدی است و طبق برنامه‌ زمان بندی تا اواخر مردادماه سال جاری به سایت پروژه حمل می‌شود و توربین نیروگاه به عنوان اصلی‌ترین ابزار هم توسط گروه مپنا در دست ساخت و دارای پیشرفت 55 درصدی است.
وی با بیان اینکه توربین نیروگاه گازی مجتمع مس شهربابک طبق برنامه‌ تا اواخر شهریورماه برای نصب به سایت پروژه حمل می‌شود، تصریح کرد: در بخش اجرایی هم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شروع فعالیت‌های اجرای پروژه در بخش مهندسی و سازه برای اوایل مردادماه صورت گرفته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11731
اخبار مرتبط
نظرات شما